Felanmälan och felmeddelande

Felanmälningar till kommunen kan avse flera olika saker, som till exempel vatten och avlopp, sophämtning, slamtömning, bredband och kabel-TV.

Vatten och avlopp, parker, kommunala gator, vägbelysning

Dagtid

Mikael Kjellson
Tel: 070-667 91 71

Christer Nygren
Tel: 0935-142 32

Övrig tid

Tel: 0935-100 30

Trafikverkets gator

Svevia

Tel: 0935-124 17

Sophämtning och slamtömning

Kommunens bokningsbara lokaler

Dagtid

Fastighetsskötare eller Arbetsledare: 070-2252186

Jour

Tel: 070-614 24 25

Vännäs Fastigheter AB

Du som vill skicka en felanmälan som gäller någon av Vännäs Fastigheters lokaler eller lägenheter gör detta via webbsidan vannasfastigheter.se.

Till sidan för Felanmälan hos Vännäs Fastigheter ABlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Bredband och kabel-tv

SMS- och talsvarstjänst vid fel

Vid exempelvis vattenläckor, problem med sophämtning och slamtömning använder renhållningavdelningen sig av SMS eller röstmeddelande till fast telefon för att ge dig information. Meddelandena skickas ut dagtid under vardagar.

Så här fungerar det

Med hjälp av digitala kartor och GIS (Geografiskt informationssystem), ringar vi in de vi vill nå. Vi skickar SMS eller ett röstmeddelande till dig som är folkbokförd i en fastighet och är över 16 år. Du som inte har ett mobilnummer registrerat på din hemadress får ett röstmeddelande via din fasta telefon, om du har en sådan.

Om du har ett oregistrerat kontantkort eller om ditt mobilnummer är registrerat på din arbetsgivare så får du inte våra SMS automatiskt, men du kan meddela att du vill ha SMS.

Registrera mobilnummerlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Du kan även lägga till fler telefonnummer (till exempel numret till din jobbmobil) och fler adresser. Detta är bra för dig som äger flera fastigheter eller som vill få information om driftstörningar hos exempelvis äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller om du äger ett fritidshus i kommunen kan ta del av tjänsten genom att registrera ditt mobilnummer.

De personuppgifter som du lämnar till oss behandlas i enlighet med GDPR. Det går inte att besvara de SMS vi skickar till dig.

Vanliga frågor

Hur kan ni ha mitt mobilnummer?

Vi hämtar ditt mobilnummer från din teleoperatörs databas. Uppgifterna är desamma som på hitta.se och Eniro. Är du skriven på en adress och har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress så kommer du att få våra SMS. Om du har hemligt nummer är det din teleoperatörs ansvar att inte lämna ut ditt telefonnummer.

Hur får jag ett SMS i stället för talsvar?

Du kan själv registrera ditt mobilnummer via vår webbsida. Det spelar ingen roll om du har abonnemang eller kontantkort knutet till din telefon.

Registrera mobilnummerlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Hur får jag som fastighetsskötare SMS som gäller mina fastigheter?

Du kan själv registrera ditt mobilnummer via vår webbsida. Där kan du även koppla numret till de adresser som du vill ha information om vid fel.

Registrera mobilnummerlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Mina barn får SMSen - kan jag ta bort deras nummer?

Ja, du behöver avaktivera deras nummer genom att skriva in deras telefonnummer och välja "inaktivera varningar".

Plocka bort nummerlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Mitt mobilnummer är registrerat på mitt jobb, men jag vill ha era SMS!

Du behöver då koppla ditt mobilnummer till adressen där du bor. Skriv in ditt nummer och förändra inställningarna.

Till webbsidanlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kan jag ange samma mobilnummer för flera adresser?

Ja, du kan ange samma mobilnummer för flera adresser.

Jag vill inte ha fler SMS från er. Hur gör jag då?

Du behöver själv skriva in ditt nummer och välja "inaktivera varningar".

Plocka bort nummerlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster